Als je je afvraagt of Enschede steeds meer een échte fietsstad wordt, dan werd maandag 4 maart hierop een overtuigend antwoord gegeven. Meer dan 40 partners van de campagne Enschede Fietsstad 2020 kwamen in stadsbrouwerij Stanislaus Brewskovitch bij elkaar om te netwerken, nieuwe samenwerkingen aan te gaan en originele ideeën te bedenken om steeds meer Enschedeërs te verleiden nog vaker de fiets te pakken.

Een kleurrijk gezelschap van fietsenmakers, culturele partners, bedrijven, instellingen beleidsmakers, politici én vooral Enschedeërs wekten met elkaar veel fietsenergie op in de inspirerende omgeving van de prachtige Menistenkerk. Iedereen weet dat fietsen ontzettend veel voordelen heeft en wil graag een bijdrage leveren aan het bereiken van de doelstellingen van Enschede Fietsstad.

Met elkaar brainstormden we aan de zes workshoptafels over diverse onderwerpen van de fietscampagne. Zo ontstonden talloze nieuwe ideeën over de Fietsweek en het Fietsfestijn, de Smart App en vonden diverse deelnemers elkaar in nieuwe vormen van samenwerking. Energie en ideeën genoeg om Enschede een échte fietsstad te maken.